Välkommen!

Denna blogg är ett försök att starta upp ett nätverk/kontaktforum för de idella ridledarna i Norrbotten - det är dock ni ridledare som måste stå för arbetet att hålla den levande...

tisdag 21 februari 2012

Working Equitation - vart kom det ifrån????

För något år sedan så meddelande SvRF att Working Equitation var "godkänt" inom SvRF...

För mig (och säkert många med mig) - trots att jag jobbar inom organisationen kom detta som en "Va nu rå?!?!?" Ingen öppen diskussion om WE innan - utan bara helt plötsligt ett "godkännande"....

Och, missförstå mig nu rätt - jag har absolut inget emot WE - tycker det verkar vara en kul/spännande form av ridning - utan det är mer en fundering om VAD I HELA FRIDENS NAMN berodde det på att just WE välkomnades in i SvRF? Ett SvRF som annars närmast är känt för att vara ytterst skeptiskt (för att uttrycka det milt) till allt som är utanför de ordinarie grenarna inom SvRF...

Säger man NH (natural horsemanship), western-, akademisk-, klassisk-, islands-, centrerad ridning eller dylikt till många inom organisationen (såväl på individnivå som organisationsnivå) så tittar de ofta på en som om man är något som "katten släpat in"....

Har varit inne på detta tidigare i mina bloggar - varför inte öppna upp portarna inom SvRF för fler former av hästverksamhet? Något alla inblandade skulle tjäna på (speciellt SvRF eftersom över 300.000 av landets ridsportintresserade står UTANFÖR organisationen och endast 170.000 är I organisationen).

Vad säger ni ute i klubbarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar