Välkommen!

Denna blogg är ett försök att starta upp ett nätverk/kontaktforum för de idella ridledarna i Norrbotten - det är dock ni ridledare som måste stå för arbetet att hålla den levande...

tisdag 11 oktober 2011

Instruktörsträffen 8 oktober

I lördags så träffades jag och fyra tappra ideella ridledare på vårt kansli i Luleå för en instruktörsträff. Det var Hanna och Sara från Arvidsjaur RF, Anna från Tornedalens RF och Victoria från Luleå RK.

Vi diskuterade under dagen en massa ämnen - allt i från utbildning, var man hittar inspiration, lektionsproblem, problemet att få människor att vilja göra saker ideellt, hästar, behovet av pedagogisk fortbildning, sitsträning, klubbstyrelsens roll, hur man i klubben och även personligen ser på fortbildning (vad, hur och om möjligheten ges). Studiebesök, alternerande värdklubbar för kurser, FRIKar var några av de förslag som framkom.

Tjejerna ovan är numera inlagda här på bloggen som skribenter så jag hoppas att ni kommer att göra inlägg i ämnen som känns angelägna för er. Även ni andra som vill kunna skriva här - skicka mig ert namn, mailadress och vilken klubb ni är aktiva på - så lägger jag in er som skribent.

Tipsa varandra, ställ frågor, utbyt erfarenheter - ja, bloggen blir det NI gör den till!

ps. Vi kom fram till lite förslag på tänkbara fortbildningar för er ideella - jag återkommer till dessa förslag längre fram... :-) Hoppas fler vill haka på nästa gång vi träffas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar