Välkommen!

Denna blogg är ett försök att starta upp ett nätverk/kontaktforum för de idella ridledarna i Norrbotten - det är dock ni ridledare som måste stå för arbetet att hålla den levande...

söndag 2 oktober 2011

Ridledarmöte ikväll på Haparanda Ryttare. Det känns riktigt roligt att få prata ihop oss kring vår undervisning. Dock har jag blivit dunderförkyld och jag hoppas att orken håller. Hade tänkt träna lite hoppning också. Vi får se hur det blir med det.
Nå jag återkommer sedan full av inspiration från mötet. Något som jag funderat på i veckan är en sådan enkel sak som att gå in i ridhuset. Nu går vi rakt fram och följer fykantsspåret och ställer upp på medellinjen om vartannat. Men när vi går ut så måste ryttaren ställa sig på hästens vänstra sida och sedan gå ut. Detta för att ryttaren inte ska hamna mellan häst och vägg. Men jag minns att vi på strömsholm gjorde precis tvärtom. Vi gick in och ut i höger varv. Hur gör ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar